شرح
تاريخ خبر :  پنج‌شنبه 06 مهر 1402 - 06:35

سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان اسدآباد

سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اسدآباد با حضور مرادی معاونت فرهنگی امور جوانان استان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به نقل از شهرستان اسدآباد ؛
سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست جلال زارع معاون سیاسی امنیتی فرمانداری با حضور مرادی معاونت فرهنگی امور جوانان استان و مسیولین دستگاه های اجرایی با دستور جلسه جمع بندی برنامه های اوقات فراغت از سوی اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان, ارائه تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری از سوی بانک عامل و تشکیل کمیته سامان ازدواج برگزار شد.
حاجی زاده رئیس بانک ملی شهرستان به طور اجمالی آمار تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری تک تک بانک های شهرستان را تشریح کرد و گفت:در شش ماهه اول امسال در سطح شهرستان ۲۶۵ فقره تسهیلات ازدواج و ۲۶۷فقره تسهیلات فرزندآوری به ثبت رسیده که از این آمار ۱۰۵ تسهیلات ازدواج و ۱۰۹ تسهیلات فرزندآوری متعلق به بانک ملی بوده که نسبت به سایر بانک ها بیشترین تعداد رو داشته است.
ابراهیمی رئیس اداره ثبت احوال از رشد منفی ازدواج و طلاق طی شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان خبر داد.
ابراهیمی گفت:در شش ماهه اول سال جاری ۳۵۶مورد ازدواج و ۱۰۲مورد طلاق به ثبت رسیده است.
مرادی معاون فرهنگی امور جوانان استان گفت: یکی از اولویت های دولت رئیسی مسئله جوانان و بحث جمعیت است که خود مقام معظم رهبری هم نقش جوانان را به خوبی ترسیم کرده.لذا این مسئله بر ما پوشیده نیست و نیاز به همکاری و همراهی مسئولین عضو ستاد ساماندهی امور جوانان داریم که از ظرفیت‌های که در حوزه های مرتبط با جوانان از قبیل اشتغال, ازدواج و مسکن در اختیار داریم بتوانیم به نفع جوانان استفاده کنیم.
وی در خصوص حضور مستمر مسئولین دستگاه های مرتبط با ستاد ساماندهی افزود:کما دغدغه ما جوانان است لذا حضور مستمر مسئولین دستگاه ها و خود فرماندار در این جلسات بسیار مهم است که بتوان یک مصوبه ای در این ستاد از آنها دریافت نمود که قابلیت اجرایی در دستگاه را داشته باشد.
وی در ادامه گفت: کمیته سامان ازدواج جدایی از ستاد ساماندهی امور جوانان است با حضور دستگاه های مرتبط در حوزه ازدواج که نظام مسائلی برای جوانان در آن مطرح می‌شود و مصوباتی دارد برگزار می شود.
در کمیته سامان ازدواج بحث وام ازدواج جوانان, فضاهای که دستگاه های اجرایی در زمینه برگزاری مراسم ازدواج آسان با هزینه های اندک در اختیار جوانان قرار می دهند بحث می شود لذا تشکیل کمیته سامان ازدواج ضروری است و باید به صورت جدی پیگیری شود.




دفعات مشاهده : 79
چاپ خبر.


بازگشت
hamedansport.ir  |  تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تعلق دارد