شرح
تاريخ خبر :  سه‌شنبه 25 مهر 1402 - 09:44

ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار تشکیل جلسه داد

سومین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی در محل فرمانداری با حضور اعضای ستاد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان وبه نقل از شهرستان بهار؛ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی در محل فرمانداری شهرستان بهار به ریاست رضا نصرتی معاون سیاسی فرماندار برگزار شد. در ابتدای این جلسه محمد جعفری فرازمند دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و ریس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار گزارش مختصری در مورد کمیته برگزاری شده با موضوع اسیب های اجتماعی و مصوبات آن ارائه نمود.
در ادامه نیز محمد قادری احسان پور مسئول کمیته اسیب های اجتماعی و رئیس بهزیستی شهرستان بهار با ارائه پاور پوینت با موضوع ریشه یابی و امار مشکلات اجتماعی شهرستان بهار در ضمینه های مختلف در شش ماه اول سال 1402 پرداخته و خواستار تهیه اطلس جامع با موضوع آسیب های اجتماعی شایع در شهرستان بهار گردید.
در ادامه آرزو شفیعیان از مرکز بهداشت بهار ضمن گزارشی در مورد خودکشی های صورت گرفته در شهرستان بهار عنوان نمود در 6 ماهه اول سال 84 مورد اقدام به خودکشی صورت گرفته که 6 مورد منجر به فوت گردیده است در ادامه ایشان به شرح آمار خودکشی براساس شهر و روستا ، رده های مختلف سنی و عوامل موثر در اقدام به خودکشی اشاره نمود . در ادامه نیز مسئول واحد روان مرکز بهداشت بهار عوامل موثر همانند؛سلامت روان –انجام غربالگری ، مشاوره تخصصی خودکش ، تهیه اطلس خودکشی شهرستان ، معاینه جوانان 18 تا 30 سال را از اقدامات صورت گرفته این مرکز عنوان نمود .
در ادامه جلسه مدیران کمیته امداد ، آموزش و پرورش شهرستان بهار و مدیر مرکز مشاوره امید نیز نظرات خود در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح شده را عنوان نمودند .
در پایان این جلسه نیز رضا نصرتی معاون سیاسی فرماندار و رئیس جلسه پیگیری راه اندازی بخش اعصاب و روان در بیمارستان آیت الله بهاری با همکاری ارگانهای مروبطه توسط شبکه بهداشت بهار را خواستار شد.

وی فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی و گسترش اعقتادات مذهبی توسط مروجین را در بین خانواده ها و نوجوانان و جوانان را یکی از راهای مهم در پیشگیری از اسیب های اجتماعی عنوان نمود.
در پایان این جلسه مصوبات ذیل به تائید حاضرین جهت اجرا و پیگیری مورد تائید قرار گرفت.




دفعات مشاهده : 95
چاپ خبر.


بازگشت
hamedansport.ir  |  تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تعلق دارد