شرح
تاريخ خبر :  دوشنبه 15 آبان 1402 - 12:03

امام جمعه همدان:
ورزش در دنیای امروز سیاسی شده است/ نگاه فرهنگی در ورزش باید دیده شود

آیت الله شعبانی با بیان اینکه واژه ورزش سیاسی نیست در دنیای امروز فقط یک شعار است افزود: متاسفانه امروز فضای ورزش در جهان سیاسی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، امام جمعه همدان در دیدار با جمعی از مربیان رشته‌های ورزشی استان با تأکید بر اینکه تمام رشته‌های ورزشی باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، اظهار کرد: بارها مشاهده کردیم با سرمایه‌گذاری صحیح در رشته‌های ورزشی، جوانان کشور موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی را برای کشور کسب کرده‌اند.

وی افزود: از دیگر نکاتی که باید نسبت به آن توجه شود، ریاست بر هیئت‌های ورزشی است که باید از فردی که با مجموعه آشنا است و آن ورزش را به‌ خوبی می‌شناسد در این سمت استفاده شود.

وی تصریح کرد: شعار ورزش سیاسی نیست فقط یک شعار است و متاسفانه امروز فضای ورزش در جهان سیاسی شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ورزش در عرصه فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار موثر باشد، یادآور شد: متاسفانه آن طور که باید، اثرات ورزش بر سلامت روانی جامعه، نقش آن در کمک به سلامت خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه هر چه مربیان و ورزشکاران بیشتر تلاش کنند و مساله ورزش جدی‌تر گرفته شود، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود، گفت: ذات ورزش پیروزی بر نفر و تیم مقابل است، اما لازم است نگاه فرهنگی نیز در این عرصه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: در کنار حریف در زمین مسابقه، با حریفی به‌ عنوان هوای نفس روبرو هستیم که نباید از آن غافل شویم.

وی تاکید کرد: تاریخ ورزش، به خود ورزشکاران و پهلوان‌های زیادی دیده اما آنچه باعث شده نام یک ورزشکار در تاریخ ماندگار شود نه تنها غلبه بر حریف در میدان مسابقه که برتری بر حریف درون خود است، به بیان دیگر پهلوان کسی است که حریف درون خودش را زمین بزند.




دفعات مشاهده : 102
چاپ خبر.


بازگشت
hamedansport.ir  |  تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تعلق دارد